Verschillen
Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.
Beide kanten vorige revisieVorige revisieVolgende revisie | Vorige revisieVolgende revisieBeide kanten volgende revisie | ||
onderdeel:locker [2017/12/01 14:53] – [Open, metalen railuitvoering] Herman H. Berteler | onderdeel:locker [2021/01/15 16:20] – [Veiligheid] Herman H. Berteler | ||
---|---|---|---|
Regel 70: | Regel 70: | ||
=== Open, metalen railuitvoering === | === Open, metalen railuitvoering === | ||
- | Smalle, open, metalen raamwerken met bodemplaat en verdiepingsplaat waarop tassen en trolleys kunnen worden geplaatst. De rekken staan dicht tegen elkaar aan en kunnen met behulp van een zwengel, via geleiders op de vloer, uit elkaar worden gereden, waardoor een pad ontstaat om de tas of trolley uit te nemen. Een ruimte besparend systeem, toegepast bij Clovelly | + | Smalle, open, metalen raamwerken met bodemplaat en verdiepingsplaat waarop tassen en trolleys kunnen worden geplaatst. De rekken staan dicht tegen elkaar aan en kunnen met behulp van een zwengel, via geleiders op de vloer, uit elkaar worden gereden, waardoor een pad ontstaat om de tas of trolley uit te nemen. Een ruimte besparend systeem, toegepast bij Clovelly |
[{{: | [{{: | ||
Regel 123: | Regel 123: | ||
[{{: | [{{: | ||
[{{: | [{{: | ||
+ | {clear} | ||
+ | |||
+ | **Veiligheid bij lockers voor trolleys en buggys** | ||
+ | |||
+ | Veel lockers en onderkomens zijn ingericht op [[onderdeel: | ||
+ | Hierbij kunnen we denken aan opladen van natte (lood) accu’s, provisorische montage, bereikbaarheid voor water, niet geaard, gebrek aan periodieke testen of controles etc. | ||
+ | {clear} | ||
+ | |||
+ | Inrichtingseisen zijn veelal wel beschikbaar binnen Arbo-wetgeving en/of Bouwbesluit, | ||
+ | komen niet altijd overeen met de uitvoering in praktijk. Ook hier is bewaking en controle op zijn plaats. | ||
+ | {clear} | ||
+ | Binnen de modernisering van de trolleys zien we een toenemend gebruik van elektro golftrolley' | ||
+ | {clear} | ||
+ | Andere risico’s kunnen beschadigde voedingskabels (220V) zijn naar de trafo zijn of made in China mogelijk goedkoop, ondeugdelijk en onveilig. Daarnaast zijn de lockers niet altijd geaard of worden de achterliggende aardlekschakelaars niet periodiek getest. | ||
+ | Ook hier is een risico-inventarisatie op zijn plaats. | ||
+ | |||