Advertentie:

Verschillen

Dit geeft de verschillen weer tussen de geselecteerde revisie en de huidige revisie van de pagina.

Link naar deze vergelijking

Beide kanten vorige revisieVorige revisie
Volgende revisie
Vorige revisie
onderdeel:locker [2017/12/01 15:07] – [Open, metalen railuitvoering] Herman H. Berteleronderdeel:locker [2021/01/15 16:54] (huidige) – [Veiligheid bij lockers voor trolleys en buggys] Herman H. Berteler
Regel 123: Regel 123:
 [{{:onderdeel:locker:tn_p1980874.jpg?200|Brandblusser in lockerruimte.}}] [{{:onderdeel:locker:tn_p1980874.jpg?200|Brandblusser in lockerruimte.}}]
 [{{:onderdeel:locker:tn_stippelberg_10.7.13_golfpostredactie_28_.jpg?300|Handig trapje beschikbaar.}}] [{{:onderdeel:locker:tn_stippelberg_10.7.13_golfpostredactie_28_.jpg?300|Handig trapje beschikbaar.}}]
 +{clear}
 +
 +=== Veiligheid bij lockers voor trolley's en buggy's ===
 +
 +Veel lockers en onderkomens zijn ingericht op [[onderdeel:trolley|golftrolley's]] en/of [[onderdeel:buggy|buggy's]] van verouderde generaties/modellen. Dit met betrekking tot voeding via wandcontactdozen en accu-laders, situering van accu-laders en accu's.
 +Hierbij kunnen we denken aan opladen van natte (lood) accu’s, provisorische montage, bereikbaarheid voor water, niet geaard, gebrek aan periodieke testen of controles etc.
 +{clear}
 +
 +Inrichtingseisen zijn veelal wel beschikbaar binnen Arbo-wetgeving en/of Bouwbesluit, maar 
 +komen niet altijd overeen met de uitvoering in praktijk. Ook hier is bewaking en controle op zijn plaats.
 +{clear}
 +[{{:onderdeel:locker:tn_in_lijn_is_met_de_arbo-wet.jpg?400|In lijn met de arbo-wet.}}]
 +{clear}
 +Binnen de modernisering van de trolleys zien we een toenemend gebruik van elektro golftrolley's en daar waar deze worden gestald in een locker, neemt ook het opladen daar van de accu toe. Daar zitten risico's aan, een overladen accu kan heel warm worden en exploderen, een accu kan beschadigd zijn, transformatoren kunnen niet CE-gekeurd zijn. 
 +{clear}
 +Andere risico’s kunnen beschadigde voedingskabels (220V) zijn naar de trafo zijn of made in China mogelijk goedkoop, ondeugdelijk en onveilig. Daarnaast zijn de lockers niet altijd geaard of worden de achterliggende aardlekschakelaars niet periodiek getest.
 +Ook hier is een risico-inventarisatie op zijn plaats.
 +
  
onderdeel/locker.1512137229.txt.gz · Laatst gewijzigd: 2017/12/01 15:07 door Herman H. Berteler